Magento B2B en B2C voordelen
Bij het lanceren van uw e-commerce webshop is het kiezen van het juiste platform essentieel. Wij geloven dat een Magento webshop voordelen biedt voor e-commerce. Dus waarom zou u voor Magento kiezen?
Bij Webdesign for you geloven we dat wanneer u zo’n belangrijke keuze maakt, het essentieel is dat u gewapend bent met alle feiten. Daarom bekijken we vandaag enkele Magento-voordelen voor zowel B2B- als B2C-verkopers.
Inhoudsopgave
Magento B2B en B2C: wat is het verschil?
Magento B2B en B2C zijn afkortingen voor twee verschillende soorten verkopen die plaatsvinden op het gebied van e-commerce. Dus, wat is hier het verschil?
Magento B2C
Afkorting van Business to Consumer, dit is waarschijnlijk wat in u opkomt als u denkt aan online winkels. B2C verwijst naar de online verkoop van elk product van een detailhandelaar rechtstreeks aan de consument.
Klanten bladeren door producten van vermeldingen op een website, specificeren een bezorgmethode en doen hun persoonlijke aankopen bij het afrekenen via de betalingsmethode van hun voorkeur.
Magento B2B
Magento B2B staat voor Business to Business. Hier verkopen bedrijven aan andere bedrijven. Transacties zijn specifiek tussen zakelijke kopers en zakelijke verkopers. Aankopen worden gedaan door bedrijfskopers die producten onderzoeken en bestellen bij B2B-verkopers om het bedrijf dat ze vertegenwoordigen te bevoorraden.
Het inkoopproces is vaak ingewikkelder dan B2C. Bestellingen worden vaak geplaatst via e-mails, geüploade documenten en andere vormen van elektronische bestellingen om grootschalige aankopen en bedrijfsadministratie mogelijk te maken.
Schakel Magento in
B2C- en B2B-verkoop vereisen doorgaans enorm verschillende zakelijk inzicht en marketingtechnieken. U gaat een zakenreis tenslotte niet op dezelfde manier plannen als een romantisch uitje voor twee.
Het goede nieuws is echter dat Magento beschikt over functies die nuttig zijn voor zowel B2B- als B2C-verkopers. Lees verder voor de voordelen van Magento voor beide soorten bedrijven.
Voordelen van B2B en B2C
De voordelen houden daar echter niet alleen op. Er zijn er die de steeds vager wordende scheidslijn tussen B2C en B2B overschrijden, wat voordelen oplevert, ongeacht het type doelgroep dat u target.
Voor mobiel geoptimaliseerde sites. Mobiel is de toekomst van e-commerce en Magento maakt het eenvoudig om uw webshop te optimaliseren voor mobiele apparaten.
SEO -referenties. SEO is een belangrijk onderdeel van elke eCommerce-winkel. Magento wordt geleverd met zowel architectuur- als aanpassingsopties om SEO te stimuleren.
Een ongeëvenaard ecosysteem. Magento’s lange levensduur en solide gemeenschap van ontwikkelaars betekent dat u nooit zonder hulp en begeleiding zit wanneer u het nodig hebt.
Voordelen van een Magento B2C webshop
Het platform biedt enorme voordelen voor B2C-verkopers, met talloze functies om u te helpen uw klantenbestand uit te breiden en ervoor te zorgen dat individuele consumenten terugkerende klanten krijgen. Waaronder:
Geavanceerde personalisatie. Personalisatie is een integraal onderdeel van een uitstekende B2C-winkelervaring, Magento biedt zoveel tools om hierbij te helpen.
Uitgebreide kortings- en promotietools. Wie houdt er niet van korting? Magento biedt tools waarmee u de beste deals en kortingen aan consumenten kunt leveren.
Tools voor schaalbaarheid. Het platform zorgt voor eenvoudige schaalbaarheid, wat betekent dat u uw e-commerce-website met uw bedrijf kunt laten groeien.
Eenvoudige productconfiguratie. Magento maakt het super eenvoudig om nieuwe productpagina’s op uw Magento B2C webshop op te zetten. Dus als u een nieuw assortiment lanceert of gewoon meer producten wilt toevoegen, gaat dat snel en gemakkelijk.
Voordelen van een Magento B2B webshop
Magento is een krachtpatser voor B2B-verkopers. Geen enkel ander platform heeft een business suite die zo indrukwekkend is. Magento’s functionaliteit voor B2B omvat:
Rollen en verantwoordelijkheden van de klant. Selfservicetools om kopersrollen en -machtigingen te beheren .
Opgeslagen boodschappenlijstjes. Dit maakt herhalingsaankopen een fluitje van een cent voor bedrijven die complexe bulkbestellingen van B2B-verkopers moeten doen.
Beheer van offertes. Magento biedt een naadloos offerteaanvraagproces voor eenvoudige online dealonderhandelingen.
Klantspecifieke catalogi en prijzen. Zodat bedrijven producten en prijzen kunnen zien die overeenkomen met hun contract met u.
Snelle bestelformulieren en lijstuploads. Perfect voor zakelijke klanten die precies weten wat ze willen en nodig hebben.
Beheer van Amazon-kanalen. Maakt volledige integratie met Amazon mogelijk, voor naadloze verkoop op het platform.
Magento B2B of B2C: conclusie
Magento is een sterk platform dat kan worden gebruikt om een breed scala aan bedrijfsmodellen te ondersteunen. Zowel B2C- als B2B-bedrijven zullen de voordelen zien van het gebruik van Magento om hun Magento webshop te bouwen.
Er zijn algemene pluspunten, zoals de reeks uitgebreide en robuuste aanpassingsfuncties; groot netwerk van ontwikkelaars; en ingebouwde SEO-tools. Maar op een meer microniveau zijn er een aantal tools die het een uitstekende keuze maken voor zowel B2C- als B2B-bedrijfsmodellen.
Magento B2B of B2C webshop laten ontwikkelen?
Wij zijn professionele Magento specialisten, die gebruik maken van het Magento B2B/B2C e-commerce platform om bedrijven te helpen hun klantenbetrokkenheid te verhogen en hun conversiepercentage te verbeteren. Onze ervaren Magento ontwikkelaars helpen u graag verder. Neem hier contact met ons op.