Wat is Magento?
Inhoudsopgave
Wat is Magento: is dit het juiste e-commerceplatform voor uw onderneming?
Het kiezen van het juiste e-commerceplatform is de eerste stap bij het starten van een succesvolle onderneming. Er zijn andere e-commerce-systemen om uit te kiezen, maar als uw bedrijf baat zou hebben bij een flexibel e-commerce-platform dat u controle geeft over het ontwerp en de werking van uw online webshop, dan is Magento de juiste keuze! De architectuur van Magento is ontworpen om bedrijven te helpen zich te ontwikkelen, met versies die zijn afgestemd op kleine, middelgrote en enterprise-level bedrijven. Dus wat is Magento e-commerce? Hoe werkt Magento?
Wat is Magento?
Magento wat is dat? Magento is een van de krachtigste open-source e-commerceplatform waarmee bedrijven eenvoudig online webshops kunnen bouwen en beheren. Met zijn robuuste functies, schaalbaarheid en aanpasbare sjablonen stelt het bedrijven van elke omvang in staat om hun online verkoop naar een hoger niveau te tillen. Of u nu uw eerste online webshop wilt lanceren of uw bestaande bedrijf wilt uitbreiden, deze e-commerce-oplossing kan u helpen uw doelen te bereiken. Enkele grote merken, waaronder Coca-Cola, Ford en Samsung, hebben inspirerende e-commerce-webshops draaien op Magento.
Deze e-commerce-oplossing biedt verschillende versies waaruit verkopers kunnen kiezen: Magento Open Source en Magento Commerce.
Magento Open Source
Magento Open Source is de gratis community versie. Het heeft alle tools en mogelijkheden die nodig zijn voor een klein bedrijf, en winkeleigenaren kunnen altijd meer integraties of uitbreidingen toevoegen als dat nodig is. Als ze weten hoe ze moeten coderen, kunnen ze zelfs hun eigen oplossingen maken of een ontwikkelaar inhuren om hen te helpen. Het open-sourceplatform bevat direct uit de doos de volgende ingebouwde functionaliteit:
- Geïntegreerd afrekenen, betalen en verzenden
- Mobiele reclame
- Beheer van wereldwijde verkoopcatalogi
- Promotie & Prijzen
- SEO
- Klanten accounts
- Bladeren door producten
- Site zoeken
- Directe aankoop
Adobe Commerce (Magento)
Magento Commerce (nu Adobe Commerce) is het betaalde e-commerce-platform op ondernemingsniveau. Deze versie is een van de Magento e-commerce-platforms en is gebouwd op hetzelfde kernplatform als Magento Open Source. Het bevat echter extra functies en functionaliteit die hierin niet beschikbaar zijn. Adobe Commerce biedt extra functies zoals:
- B2B-functies zoals offertes, op maat gemaakte catalogi en de mogelijkheid om de rollen en rechten van kopers te beheren.
- BI Dashboard, inclusief visualisatie en een custom report builder.
- Livechat (mogelijk gemaakt door Dotdigital)
- Geavanceerde marketingfuncties
- Productsuggestie:
- WYSIWYG Paginabuilder
- Segmentatie van klanten
- Tools voor klantenloyaliteit, zoals eenvoudig in te wisselen coupons.
- Het hosten van content enscenering en preview
- Visuele merchandise
Wat doet Magento e-commerce?
Magento maakt het eenvoudig voor bedrijven van elke omvang om hun online verkoopkanalen te ontwikkelen, aan te passen en te beheren met zijn robuuste functies en intuïtieve interface. Of u nu net begint of al een gevestigd bedrijf heeft, het systeem kan u helpen uw online verkoop naar een hoger niveau te tillen. Enkele van de belangrijkste functies van Magento zijn:
- Een gebruiksvriendelijke interface met slepen en neerzetten voor het maken van prachtige online winkels
- Een breed scala aan krachtige ingebouwde functies en tools om bedrijven te helpen online te slagen
- De mogelijkheid om uw bedrijf gemakkelijk op te schalen en te laten groeien naarmate het groeit
- Een grote en actieve gemeenschap van ontwikkelaars en andere gebruikers die ondersteuning en advies kunnen bieden
Wat is Magento 2?
Magento 2 is de nieuwste bijgewerkte versie die meer opvallende kenmerken heeft dan de oude versie. Er zijn enkele nuttige functies waar gebruikers gebruik van kunnen maken:
- Website-architectuur die aanpasbaar is
- Interacties met klanten aangaan
- Verbeterde bedrijfsefficiëntie
- Laadtijd wordt gehalveerd
- Verbetering van de beveiliging, vooral in het betalingsgedeelte
- Onderhoud en upgrades zijn vereenvoudigd
Na feedback en bezwaren hebben de ontwikkelaars het platform ontmanteld en opnieuw opgebouwd. Deze editie is de juiste keuze als u een snellere, veiligere en meer uitbreidbare webshop wilt.
Kenmerken van Magento
Orderbeheer
Het orderbeheersysteem van Magento helpt u bij het beheren van vraag en aanbod. Zelfs als u veel verkoopkanalen en locaties heeft, is het beheren van uw voorraad (inclusief retouren) eenvoudig en duidelijk. Het maakt voorraadbeheer eenvoudig. De functie voor orderbeheer is nuttig:
- De kosten worden verlaagd omdat bestellingen en voorraad op één locatie worden beheerd.
- Retouren efficiënt afhandelen en terugbetalingen automatiseren.
- Verbeter de consumentenervaring door producten die niet op voorraad zijn niet aan te bieden of weer te geven.
Mobielvriendelijkheid
Magento ondersteunt HTML5 en de sjablonen elimineren de noodzaak om een eenvoudige mobiele winkel op te zetten. Uw webshop is voorbereid om klanten een positieve mobiele winkelervaring te bieden.
Er is veel discussie over headless worden, wat inhoudt dat Magento wordt gebruikt voor de backend en een andere hedendaagse frontend, zoals bijvoorbeeld Vue of React.
Headless maakt een geweldige mobiele ervaring en omnichannel-optimalisatie mogelijk. U kunt snel PWA’s maken met Magento PWA Studio. Deze combineren een webshop, een website en een app in één oplossing. Snel en met unieke aanpassingsopties zoals pushmeldingen rechtstreeks vanuit de winkel.
Mobiele responsiviteit
Magento is uitstekend geschikt om te voldoen aan de vereisten voor mobiel webontwerp. Magento’s gratis community-editie en zakelijke versie gebruiken beide het HTML5-framework om de mobiele winkelervaring te verbeteren. Hierdoor is uw eCommerce winkel altijd geoptimaliseerd.
De mobiele app zal een bevredigende merkervaring bieden voor consumenten die op elk moment en vanaf elke plaats verbinding maken via hun smartphones en mobiele apparaten.
Betaal- en winkelwagenfuncties
Magento accepteert de meest populaire betaalmethoden, waaronder bankoverschrijving, digitale portemonnees (PayPal, Amazon…), rembours (rembours)…
Klanten willen controle hebben over hun betalingen. Meerdere betalingsalternatieven bieden uw klanten een positieve gebruikerservaring (UX). Het stelt verkopers in staat om gateway- en verwerkingskosten te verlagen of te beheersen. En het is altijd een goed idee voor verkopers om te weten dat ze van betalingsprovider kunnen veranderen en de kosten kunnen beheren.
Uiteraard leidt een positieve ervaring tot herhalingsaankopen, die als basis dienen voor de groei van uw bedrijf.
Chatfunctie
De basis Chatfunctie die bij uw Magento 2 webshop wordt geleverd, is gratis, net als de eerste chat-agent. Chat voor de eerste keer inschakelen is net zo eenvoudig als het wijzigen van de optie in de beheerder naar ja. Hiermee kunt u de widget aanpassen, agentenverantwoordelijkheden toewijzen en beginnen met praten.
Beheer met meerdere vestigingen en meerdere winkels
Het beheren van veel online bedrijven tegelijkertijd kan complex zijn, maar niet met Magento 2. Met het platform kunt u veel winkelaanzichten creëren en beheren vanuit één dashboard, waardoor de administratietijd aanzienlijk wordt verkort. De multi-site-mogelijkheid maakt het eenvoudig om artikelen en catalogi op meerdere sites toe te voegen.
U kunt met enkele instellingen ook meertalige winkels beheren, waarbij u verschillende “winkelweergaven” en plug-ins gebruikt om automatisch over te schakelen naar de juiste taal op basis van de locatie van uw bezoekers.
Klantrelatiebeheer
De CRM is geïntegreerd in het Magento 2 beheerpaneel en heeft een gebruiksvriendelijk dashboard. U kunt de juiste inhoud en berichten produceren voor elke stap van het koper proces als u inzicht heeft in alle interacties met de consument. Het kan worden geïntegreerd met tools voor marketingautomatisering en CRM-gegevens kunnen worden gebruikt om geautomatiseerde campagnes uit te voeren.
Marketing promotietools
Magento kan u helpen uw producten gemakkelijk te promoten dankzij de promotietools, waaronder:
- Personalisatietools : klanten kunnen worden gesegmenteerd op basis van de parameters die u opgeeft, en inhoud en promoties kunnen worden aangepast aan elke bezoeker.
- Productsuggesties: criteria creëren die bepalen welke goederen moeten worden aanbevolen als upsells, cross-sells of vergelijkbare producten.
- Visual merchandising: het organiseren van items op basis van regels en filters zoals best-sellers, kleur, grootste marge, nieuwe releases of andere criteria werkt het beste voor u.
Daarnaast biedt Magento 2 een aantal handige marketingtools die u helpen meer klanten te bereiken en de betrokkenheid en verkoop te verbeteren, waaronder:
- E-mail & Nieuwsbrief: Creëer en pas uw nieuwsbrief aan zoals u wilt, stuur de nieuwsbrief naar meerdere klanten en beheer uw abonnementslijst.
- Privéverkoop : maak gebruik van uw klantenbestand om leads aan te trekken en te genereren met exclusieve toegang voor alleen leden of op uitnodiging.
- Gebruikersinhoud : creëer een gemeenschapsgevoel via door gebruikers gegenereerde productrecensies. Met Magento 2 kunt u alleen geregistreerde gebruikers toestaan om beoordelingen in te dienen of bezoekersbezoekers dit ook toestaan.
Catalogusbeheer
Magento 2 biedt een krachtige productzoekmachine die Elasticsearch gebruikt om klanten te helpen de goederen te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Het biedt aanbevelingen voor spelfouten, beheer van synoniemen, weging van kenmerken, stopt woordondersteuning en andere functies. Klanten kunnen gemakkelijker vinden wat ze zoeken als ze een goede zoekopdracht gebruiken. Als gevolg hiervan zullen uw conversiepercentages toenemen.
Analyse en rapportages
Gegevens en analyses vormen de ruggengraat van elk bedrijf dat zijn omzet en inkomsten wil verhogen. Ze moeten ook goed worden gecontroleerd. Als gevolg hiervan is een van de belangrijkste verkoopfactoren van het platform de Magento e-commerce Business Intelligence-tool.
Het geeft inzicht in de gezondheid van uw bedrijf, waaronder:
- Bestelwaarde gemiddeld
- Levensverwachting van de klant
- Tarieven van klantenbehoud
Afgezien daarvan visualiseert de BI-tool gegevens die met uw team kunnen worden gedeeld. Ruwe statistieken zijn nog geen informatie; u moet data omzetten in praktische maatregelen die u zullen helpen bij de groei van uw organisatie.
Waarom kiezen voor Magento 2?
Magento 2 maatwerk
Magento 2 biedt niet alleen flexibele, schaalbare e-commerce-oplossingen, maar stelt u ook in staat om te personaliseren. Het stelt u ook in staat om uw platform uit te breiden om unieke en gedifferentieerde merkervaringen aan te bieden. Dit platform is aanpasbaar aan veranderingen en kan worden aangepast aan de behoeften van bedrijfseigenaren.Webdesign for you is wat dat betreft de aangewezen partner om Magento 2 maatwerk te leveren. Wij hebben gecertificeerde expertise in huis om alle wensen tot uiting te brengen.
Een handige one-stop webshop
Magento heeft alles wat u nodig hebt om een webshop op te zetten. U kunt de accounts van meerdere merken beheren via kanaalpartners en ze allemaal tegelijkertijd beheren. Bovendien kunt u eenvoudig uw Magento e-commerce webshop online lanceren en integreren met uw ERP- en CRM-systeem.
Zeer eenvoudige integraties
Add-ons en modules van derden kunnen eenvoudig in uw Magento-shop worden geïntegreerd. Deze leverancier maakt onbeperkt maatwerk mogelijk. Winkeleigenaren kunnen ook Google Analytics en andere externe verbindingen (zoals eBay, Paypal, Mail Chimp, enzovoort) aan hun site toevoegen om te helpen bij gegevensanalyse.
SEO vriendelijk
De SEO-functie van deze e-commerce-oplossing is een SEO-vriendelijk contentmanagementsysteem. Het heeft een overvloed aan SEO-tools zoals:
- URL’s geoptimaliseerd voor zoeken
- Sitemaps
- Navigatie op lagen
- Trefwoorden in de producttitel
- Meta-tags
- enz.
Op het gebied van SEO is dit systeem op de hoogte van de meest recente SEO-rangschikkingsvariabelen. Het biedt een uitstekende URL-structuur en meta-implementatiekeuzes voor SEO. Analytics zijn ook opgenomen in Magento voor het bijhouden van onlinebezoekers. Dit is een van de meest opvallende kenmerken van Magento. Ook zijn er veel voordelen die u kunt behalen met het gebruik van Magento 2 SEO extensies en plug-ins.
Efficiënte klantervaringen
Het beste van Magento is dat het erin slaagt klanten aan te trekken. Het CMS is perfect geschikt voor het maken van pagina’s en targeting, mogelijkheden voor meerdere sites en referentiethema’s helpen bij het ontwikkelen van visueel aantrekkelijke en praktische siteontwerpen.
Bovendien kunnen klanten producten vinden met behulp van intelligente zoekopdrachten van Adobe Magento, gelaagde navigatie en filtering, en AI-gestuurde productsuggesties op basis van eerdere aankoopgeschiedenis.
U kunt de conversieratio’s verhogen door gebruik te maken van de drag-and-drop merchandising, automatische sorteerregels, promoties en kortingen, uitgebreide productpagina’s en productbeschikbaarheidsinformatie van het Adobe Magento-platform.
Beheer van op klanten gebaseerde catalogi
Met Magento 2 kunt u miljoenen goederen en duizenden categorieën beheren vanuit één dashboard. U kunt ook nieuwe consumenten- en segment specifieke catalogi samenstellen op basis van uw voorkeuren.
Conclusie: wat is Magento?
Magento 2 is de perfecte oplossing voor elke e-commerce-handelaar om hun bedrijf met gemak en efficiëntie te runnen en zo de verkoop te stimuleren en de conversieratio’s en inkomsten voor de winkels te verbeteren.
Als u zelf niet technisch onderlegd bent, kunt u altijd overwegen een Magento ontwikkelaarsbedrijf in te huren om u te helpen bij het opzetten van uw nieuwe Magento 2 webshop en het online brengen van uw bedrijf. Wij bij Webdesign For You zijn een van de toonaangevende Magento specialisten op de markt. Met ervaren en gecertificeerde Magento ontwikkelaars zetten we ons in om hoogwaardige producten en diensten te leveren om uw bedrijf effectief te optimaliseren. Neem hier contact met ons op voor het beste advies of een vrijblijvende offerte.